बुधवार, 10 मार्च 2021

उपसंहार अर्थात चाैथो अन्त्य उपन्यसको विश्लेषण

 लेखक परिचय

डाध्रुवचन्द्र गाैतम(२०००नेपाली साहित्यमा नौलानौला बान्की  विषयका आख्यान सिर्जना गर्ने बेजोड आख्यानकार हुन्  यिनले नेपाली साहित्यका प्रायः सबै विधामा सशक्त रूपमा कलम चलाई उत्तिकै सफलता पनि प्राप्त गरेका छन्  नेपाली भाषासाहित्यको विशाल फाँटमा ‘तटस्थता : असफलता’ कविता  ‘एक यात्रानुभूति’ कथा (२०२० : रूपरेखालिएर प्रवेश गरेका यिनले करिब पाँच दशक यात्रा गरेका छन्  २०१५/१६ सालतिरै आफ्नो उपन्यास यात्राको छवि कोर्न कुचि समाएका ध्रुवचन्द्रले ‘अन्त्यपछि’ (२०२४छपाएर उपन्यासकारका रूपमा आफूलाई उभ्याएका हुन्   त्यसपछि यिनको औपन्यासिकताको उडान कहिल्यै रोकिएनजुन अद्यावधि जारी    यिनले साहित्याकाशमा हाम्फाल्दा नेपाली साहित्यमा ‘आयामेली आन्दोलन’ (२०२० : प्रतिभाहरू – इन्द्रबहादुर राईईश्वर बल्लभ  बैरागी काइँलाप्रारम्भ भएको थियो  
उपसंहार अर्थात् चौथो अन्त्य’ उपन्यास
    ‘उपसंहार अर्थात् चौथो अन्त्य’ उपन्यास (२०४८पञ्चायती राजतन्त्र  प्राजातान्त्रिक नेपालको सङ्क्रामक स्थितिमा जीवन धान्ने
 तथा परिवर्तित युगसन्धिका सामाजिक पृष्ठभूमिको घटना क्रम ओकल्ने बिषयवस्तुमा आधारित उपन्यास हो  ‘पात्रको समाख्यान  एकालापमा तथा उसकै केन्द्रीयतामा संरचित प्रस्तुत उपन्यासमा १७९ पृष्ठ  ससाना ५२ परिच्छेद रहेका  
छन्।  अन्त्यका चार वटा परिच्छेदमा क्रमशः उपन्यासका चार वटा बैकल्पिक अन्त्यको चर्चा  । 
            यस उपन्यासमा
 १.स्वैरकल्पनाको प्रयोग गरी उत्तरआधुनिक नेपाली समाजका विकार ग्रस्त यथार्थलाई बिषयवस्तुका रूपमा प्रस्तुत गरिएको       २. यस उपन्यासमा खास गरी सं२०३७/३८ पछि एक दशकको नेपाली राजनीतिमा विकसित हुँदै आएको चाकडी गर्ने अत्यन्त घटिया 
बानी तथा यौनसम्बन्धमा अत्यन्त विकृत हुन पुगेको विषाक्त सामाजिक प्रवृत्तिका पृष्ठभूमिमा क्रान्तिका पूर्वापर दुवै स्थितिमा 
उपन्यासकानायक रवि जस्ता निर्दोषस्वाभिमानीसिद्धान्त  प्रजातन्त्रका लागि मरिमेट्ने योद्धाको अवस्था दर्दनाक नै रहिरहेको वा जनजीवनमा परिवर्तनले भिन्नता नल्याएको पृष्ठभूमिलाई मुख्य कथ्यका रूपमा लिइएको  ।३. यथार्थ सामाजिक जीवनगाथालाई उपन्यासको मूल स्रोतका रूपमा प्रस्तुत गरिए पनि यस उपन्यासमा खल  नीचपात्रका माध्यमबाट एकालाप प्रस्तुत गरी प्रथम पुरुष दृष्टिविन्दुमा आधारित रही कथावस्तु प्रस्तुत गरिनुविभिन्न ठाउँमा पूर्वदीप्तिको प्र्योगसमाजको मूल व्यवस्था अर्थात् सरकार  राजनीतिको नाङ्गो नाच  पत्रकारिता भित्र व्याप्त विसङ्गतिको जालो फस्टाउने वातावरण आदि
 बिषयवस्तुलाई  व्यङ्ग्य  स्वैरकल्पनाका माध्यमबाट प्रस्तुत गरिएको छ ।
 कथावस्तु
नेपालको ग्रामीण परिवेश  सहरिया जनजीवन अर्थात् राजधानी  राजधानीबाहिरको सामिप्य  दुरीलाई वस्तु एवं प्रवृत्तिगत बिषमताका आधारमा आलोचना गर्ने मूल दृष्टिकोण भएको यस उपन्यासमा सुरुमा ग्रामीण परिवेशमा सँगसँगै बाल्यावस्था बिताएका ‘पात्र वा लक्ष्मी  ‘पात्र वा रवि गरी यी दुईपात्रको प्रारम्भिक जीवनगाथाबाट कथानकको उठान भएको   ‘पात्र अर्थात् रविको साहचर्यविना गाउँमा मौलाएको साहित्यसिर्जना खास गरी कवितालेखन सहरमा उत्तिकै सहजतासाथ सम्पन्न हुन नसक्ने देखेपछि लक्ष्मीले रविलाई पनि आश्रय दिई आफूसँगै एउटै डेरामा राखेको देखिन्छ  रवि सहरमा बस्न थालेदेखि नै आफ्नो व्यक्तित्व  वर्चस्व कायम राख्न खोज्छ  मन्त्री  सभापतिको सिफारिसमा ‘दीप्तिमान्’ पत्रिकामा आबद्ध भएपछि लक्ष्मीले रविलाई पनि सँगै काम गर्ने अवसर दिलाउँछ  ती दुबै थोरै आम्दानीबाट जीवन निर्वाह गर्न विवश छन्  पत्रिकाको उपजीव्य अर्थात् आर्थिक स्रोत कमजोर रहनु  त्यसमा पनि सम्पादक शिव  उसकी पत्नीको प्रभावलक्ष्मी  रविको डेराको अव्यवस्थाभान्साका लागि सहयोग गर्ने महिला रुकमिनीसँगको लक्ष्मीको व्यवहारशीला  गीतासँगको व्यभिचारआर्थिक दुरवस्थाले भित्र्याएको रुकमिनी  उसकी छोरीको जीविकोपार्जन गर्ने वृत्तिनिर्धा  निम्नवर्गीय सोझा श्रमिकको शोषण  ठगीनिकटतम  अभिन्न मित्र भए पनि लक्ष्मीले रविप्रति बुनेका षडयन्त्रछलछाम  ईष्र्याका तानातुनालक्ष्मीमा अङ्कुरित व्यक्तित्वको विनाशका लागि लक्ष्मीबाट भएका प्रयत्नहरूमद्यपान गर्न गरिएका विभिन्न बहानावाजी आदि उपन्यासको कथानकको केन्द्रविन्दुसँग गाँसिन पुगेको   यी सबै कथ्यपक्षले उत्तरआधुनिकाको सङ्केत गरेका छन् 

लक्ष्मीको व्यक्तित्व  चरित्र यौन व्यभिचारभ्रष्टाचार  छलछाममा आधारित  भने रविमा पवित्र प्रेमस्वाभिमानीकर्तव्यनिष्ठ  स्वच्छ चरित्र विकसित भएका छन्  लक्ष्मीले सम्पादक शिवलाई समेत नाघेर मन्त्रीसम्म पहुँच बनाएकोरविको प्रतिभाको शोषण गरी आफ्नो व्यक्तित्व उन्नत तुल्याउन खोजेकोपेस्की  छलकपटबाट रविलाई समेत थाहै नदिई सम्पत्ति जोड्न थालेकोप्रसाद राजा वा चन्द्रप्रसादसँग सम्पर्क  त्यसक्रममा आफ्नो थुक आफैं चाट्ने  जुत्तासमेत बोक्ने लक्ष्मीको नीचतारविको सिर्जनशीलता  प्रतिभाप्रति डाहा  छटपटीबाट लक्ष्मीमा आएको हीनताबोधरविलाई पनि प्रसाद राजाको सम्पर्कमा ल्याएपनि उसको स्वाभिमानिताबाट राजा सशङ्कित  त्रस्त भएकोराजासाहेबको विश्वासपात्रकार्यकर्तालाई पैसा वितरण गर्नेभण्डारे बन्दाबन्दै लक्ष्मीबाट रानी रोजिना  प्रतिभा नामक सुसारेको समेत यौनशोषणअवाञ्छित काम नगर्ने रविको दृढतासँगै प्रसाद राजासँगको सम्बन्ध टुट्नुदरबारिया अनुग्रह पाएको लक्ष्मीबाट अकूत सम्पत्तिको जोडजाम जस्तो कथावस्तु पनि यहाँ जोडिन पुगेको जुन विषयले मानवीय विवेक  स्वतन्त्रतामाथि प्राप्त सङ्कटका रूपमा  मानवीय क्रियाकलापमा घटेको विवेकको महत्व  व्यक्ति स्वतन्त्रतामा आइहेको ह्रासत्वको चित्रण गरेको  

वि.सं२०४६/४७ को जनआन्दोलनको परिवेशमा रानी साहेवलाई भूमिगत सुरक्षामा रहेकै अवस्थामा गर्भिणी तुल्याइनुरविकी प्रेमिका पनि लक्ष्मीको यौनपिपासाको सिकार हुनुसत्ता परिवर्तनको प्रसङ्ग दलीय वर्चस्व  चैतमा रातारात सत्तारुढ दल काँग्रेसमा प्रतिगामी
हरूको प्रविष्टिप्रसाद राजा पनि राजनैतिक नयाँ आवरणमा देखिनुपरिवर्तनपछि पनि रविको स्थितिमा सुधार नआउनुउसलाई प्रतिगामी तुल्याई प्रतिशोध गर्न भएको प्रयत्नपार्टीको कार्यकर्ता पद्मनाथ चुनावपछि गौण भूमिकामा  प्रसाद राजा चुनावमा सहभागी नभए पनि पहुँचवाल भएको जस्ता तथ्यहरू कथानकको अन्त्यमा सटीक ढङ्गबाट प्रस्तुत हुन पुगेका छन्  

अमिता  रविको वियोग पछि रविमाथि भएको हमला  कथावस्तुको समाप्तिका क्रममा उपन्यासका समाप्तिका विभिन्न सम्भावनाहरू औंल्याउँदै कथानक सकिएको खासगरी रविमाथिको आक्रमणको रहस्य सुल्झाउने विभिन्न उपायहरू पहिल्याउँदै यस उपन्यासको आख्यानवृत्त टुङ्ग चरित्र  चरित्रचित्रण
पूर्वदीप्तिका क्रममा झिनो ग्रामीण परिवेश भए पनि मूलतः सहरिया परिवेशखासगरी राजधानी काठमाडौँको आवरणमा केन्द्रित कथभएको प्रस्तुत उपन्यासमा पञ्चायती शासन पद्धति  नवस्थापित प्राजातान्त्रिक शासनपद्धतिका सङ्क्रमणमा रहेको सरकारराजनीति  पत्रकारितामा रहेका अव्यवस्थाभद्रगोल  विसङ्गतिलाई पर्दाफास गर्न विभिन्न पात्रहरूको संयोजन गरिएको   यस उपन्यासमा कथावस्तुको समाख्याता लक्ष्मी ‘पात्रको भूमिकामा  उसको साथी रवि ‘पात्रको भूमिकामा प्रस्तुत भई प्रमुख केन्द्रीय पात्रका रूपमा प्रस्तुत भएका छन्  यस अतिरिक्त कथावस्तुलाई पूर्णता प्रदान गर्न यहाँ सम्पादक शिवरामप्रसाद राजारुकमिनीरोजिनारानीसाहेबअमितागीताशीलाशिवरामकी पत्नीरुकमिनीकी छोरी सविताभक्तपुरको किसान परिवारसहायकमन्त्रीजि.एम., प्रधानमन्त्रीदरबारसिलवालफक्कड पत्रकारकेसीछिमेकी परिवारआमाबहिनीभान्दाइप्रेमकुमारगुरुमालीप्रतिमाधर्मदत्तशिवहरिरामकुमारपदमनाथगुण्डा केटाहरू आदि धेरै पात्रहरूको प्रयोग गरिएको   लक्ष्मीरविप्रसाद राजाशिवराम आदि मुख्य पात्रहरूमध्ये रविमात्र सकारात्मक चरित्रका रूपमा  अन्य नकारात्मक चरित्रका रूपमा देखा परेका छन्  नायिकाको भूमिका निर्वाह गर्ने पात्रको अभाव रहेको यस उपन्यासमा समाजमा देखा परेका विकृितविसङ्गति  सन्त्रासको स्थितिमा बाँचीरहेका सीधासाधा सङ्कघर्षशील मान्छेहरूको चिन्ताजनक स्थिति तथा भ्रष्ट  अवसरवादीहरूले देशलाई खोक्रो पारिरहेको प्रसङ्गलाई सटीक  स्पष्ट ढङ्गले चित्रण गर्न उक्त पात्रहरूको सुन्दर  विशिष्ट संयोजन गरिएको   यस उपन्यासमा प्रयुक्त केही महत्वपूर्ण पात्रहरूको चरित्रचित्रणमा उत्तरआधुनिकताको प्रक्षेपण यसरी गर्न सकिन्छ :–

लक्ष्मी
उपन्यासको समाख्याताका रूपमा आएको लक्ष्मी प्रमुख भूमिका निर्वाह गर्ने चरित्र हो   गाउँबाट जीवका धान्न काठमाडौँ आएको यस क्रममा उसले चाकडी  चाप्लुसीका अनेकौँ तरिका उपयोग गरेको   सानैमा आमा पोइला गएकी लक्ष्मीको प्रारम्भिक जीवन निकै कष्टप्रद  संघर्षमय देखिन्छतर पछि  स्वार्थी हुन पुगको    पत्रकारिता जस्तो आदर्श पेसामा रहेर पनि अनैतिक काम गर्छ  पैसाका लागि जस्तो सुकै नीच काम गर्न पनि पछि पर्दैन  उसले स्वार्थसाधना गर्न जस्तो सुकै चरित्रलाई निर्वाह गरेको देखिन्छ  यौन मामिलामा  अति कमजोर उसले गीताशीलारुकमिनीसवितारोजिनाप्रतिमाअमिता आदि महिलाहरूसँग कुकर्म गरेको   उसकै कारण रुकमिनी  रोजिना वेश्या हुन पुगेका छन्  प्रसाद राजाको विश्वास जित्न थुकेको थुक चाट्न  जुत्ता टिपेर दगुर्न पनि  पछि पर्दैन  पछि उसैलाई समेत ठगेर  काठमाडौँमा घर बनाउन सफल हुन्छ  जनआन्दोलनमा अनिताका घरमा डरले लुक्ने लक्ष्मी आन्दोलनपछि दलीय आवरण फेरेर ठूलो क्रान्तिकारी भई टोपल्छ  लक्ष्मी पीतपत्रकारिता  प्रजातन्त्रको प्रतिगमन चाहने नीच  भ्रष्ट प्रवृत्तिका सामन्तहरूको प्रतिनिधित्व गर्ने वर्गीय पात्रका रूपमा उपन्यासमा प्रस्तुत भएको   अरुलाई पीडा दिएर आनन्द प्राप्त गर्ने प्रवृत्ति भएको लक्ष्मी यस उपन्यासको नकारात्मक भूमिका निर्वाह गर्ने खलपात्र पनि हो  उसका माध्यमबाट लेखकले यस उपन्यासमा प्रजातन्त्रप्रति पछिको नेपाली पत्रकारिताराजनीति  सामाजिक संस्कारमा देखा परेका अधम स्थिति  मूल्यगत ह्रासताको चित्रण गरेका छन् 

 रवि
बाल्यकालमा लक्ष्मीसँगै हुर्केको  गाउँबाट काठमाडौँ आएपछि लक्ष्मीकै सहारामा एउटै डेरामा बसोवास गर्ने रवि यस उपन्यासको नायक हो   पनि लक्ष्मीसँग एउटै पत्रिकामा काम गर्छ  उसले जस्तोसुकै हन्डरठक्कर खाएपनि निस्वार्थनीतिवान्  स्वाभिमानी   उसलाई लक्ष्मीका अनैतिक क्रियाकलाप मन पर्दैनन्तथापि उसले लामो समयसम्म लक्ष्मीसँगै बसेर गुजारा गरेको    उत्कृष्ट कवि पनि हो  उसका कविता जर्मनेली भाषामा अनुवाद हुन्छन्तर उसले कुनै प्रतियोगितामा पुरस्कृत हुने अवसर पाएको छैन  नचाहिंदो  अवाञ्छित कुरामा ध्यान नदिने  अर्काको अनावश्यक दबाव सहन नसक्ने भएकाले  साथीहरूमाझ पनि मनपर्दो देखिंदैन  रविको दृढतास्वाभिमानिता  आदर्शप्रति लक्ष्मी लगायत उसका मतियारहरू ईष्र्यालु हुन पुग्छन्   लक्ष्मीशिवराम  प्रसाद राजाजस्ता भ्रष्टपाखण्डी  कुकर्मीहरूसँग झुक्दैन  उसले अमितासँग आत्मीय प्रेम गरेको   धनको अभावमा पनि उसबाट अनैतिक काम भएको छैन  उसले होटेलवालाको पैसा तिर्ने मनसाय व्यक्त गरेको    प्रजातन्त्र प्राप्तिका लागि प्रतिबद्ध   आन्दोलनमा सहभागी भई घाइते समेत हुन पुग्छ  शिवरामको पत्रिका बन्द भएपछि प्रसाद राजाकहाँ काम गर्न पुगेको रवि अनैतिक तरिकाले टेण्डर स्वीकृति गर्न नमिल्ने बिषयमा प्रसाद राजासँग विवाद भई जागिर छोडिदिन्छ   इमान्दार  सहयोगी   रुकमिनी  सवितालाई विगारेको बिषयमा  लक्ष्मीसँग रिसाउँछ तर उसकै आग्रहमा रविले रोजिना रानीसहेव  लक्ष्मीलाई आफ्नी प्रेमिकाको घरमा लुकाउने बन्दोवस्त गरेको   अन्तर्मुखी स्वभावको रवि आफ्नो सिद्धान्त  आस्थाका लागि सौदाबाजी नगर्ने  समाजको आदर्श व्यक्तिको प्रतिनिधित्व गर्ने व्यक्तिगत चरित्र हो 
मानवीय विवेक  स्वतन्त्रतामाथिको सङ्कटग्रस्त  विवेकहीन मानवीय क्रियाकलाप तथा ह्रासत्वको वर्तमान युगमा रवि जस्ता स्वच्छइमानदार  सच्चरित्रले उचित सम्मान  प्रतिष्ठा नपाउनु उत्तरआधुनिक समाजको प्राप्ति ठह¥याउँदै लेखकले उपन्यासको अनुकूल पात्रका रूपमा स्थापना गरिकन पनि घटनालाई नियन्त्रणमा लिन नसक्ने निरीहता प्रस्तुत गरी उल्टै घटनाबाट थिचिएको  रुग्ण अनायकका रूपमा रविलाई चित्रण गरेका छन्  उपन्यासको अन्त्यमा अज्ञात व्यक्तिको छुरीद्वारा घाइते भई अन्त्यमा मृत्युलाई कुरेर बस्न बाध्य रवि उत्तरआधुनिक समाजको एउटा प्रतिनशिवरामरुक्मिनी  प्रसाद राजा
शिवराम दीप्तिमान् पत्रिकाको सम्पादक हो  कसैलाई गाली गरेर  कसैलाई प्रशंसा गरर पत्रिकामा लेख्ने तर त्यसको जिम्मेवारी भने अरुलाई वहन गर्न लगाउने शिवराम अत्यन्त नीच पात्र हो  सहायक मन्त्रीको सहयोगबाट पत्रिका चलाउने  पाएको पैसा उक्लै गुटमुट्याउँछ  कर्मचारीहरूलाई आश्वसन मात्र दिन्छ  मन्त्रीहरू  जी.एम्.हरूको चाकडी गरेर होस् वा तिनीहरूलाई धम्क्याएर होस् पैसा झार्नु उसको प्रमुख कर्तव्य हो  पत्रिकामा कर्मचारीले पैसा माग्न थाले भने अन्तिम उपायका रूपमा  आफ्नी रूपवती श्रीमतीलाई प्रयोग गर्छ  श्रीमतीका अगाडि खुव व्यस्त झैं देखिने उसको काम कामदारलाई हप्काउने  ठूलाबडाबाट पैसा झार्ने हो  पीतपत्रकारिताको नमुना बनेर देखिएको शिवराम मौकाको फाइदा उठाउन हदै सिपालु  

लक्ष्मी  रविको डेरानजिकै बस्ने रुक्मिनी पाँच सन्तानकी आमा हो  उसको लोग्नेको मृत्यु भएकाले  गरिबीको चाप बढेकाले उसले छोराछोरीको लालनपालन गर्नु परेको   पछि लक्ष्मी  रविको डेरामा भात पकाउने  भाँडा माझ्ने काम गर्न थालेकी रुकमिनीलाई एक दिन लक्ष्मीले बलात्कार गरिदिन्छ   काम गर्न आउन छोड्छे  रुक्मिनीकी छोरी सवितालाई पनि लक्ष्मीले नै बलात्कार गरेर दुवैलाई वेश्या बनाउँछ  जीवन चलाउने अन्तिम उपायमा रूपमा घृणित पेसा अपनाउन रुक्मिनी बाध्य भएकी  

सानो दरबार नै सञ्चालन गरेर बसेको चन्द्रप्रसादलाई उपन्यासमा प्रसाद राजा  राजासाहेब पनि भनिएको   पञ्चायती कालको सामन्त  कैयौँ भरौटेहरूलाई सञ्चालन गर्ने प्रसाद राजा भूमिगत रूपमा शासन गर्ने मान्छे हो  आफू नपंूसक भएकाले सुन्दरी श्रीमती रोजिनासँग सधैं त्रस्त रहने प्रसाद राजा पैसा बाँडेर सबैलाई ठिक लगाउन खोज्छ  सत्तारुढ मन्त्रीप्रधानमन्त्री  जी.एम् आदिको भीड उसकै घरमा लाग्दछ  लक्ष्मीको गर्भधारण गरेर रोजिनाले छोरो पाए पनि  हर्षित नै   बहुदल आएपछि लक्ष्मीकै सहयोगले  चैते बनेर पार्टीमा प्रवेश गर्छ  नीच  प्रतिगामी चरित्र निर्वाह गर्ने प्रसाद राजाले लक्ष्मीलाई थुकेको थुक चाट्न लगाएको  भने रविले टेन्डरका कुरामा आफ्नो अवज्ञा गर्दा मनपरी गाली गरेको  

सारांशमा यी तीनैजना पात्रमा वर्तमान युग  परिवेशको प्रत्यक्ष प्रभाव  

 द्वन्द्व
उपसंहार अर्थात् चौथो अन्त्य’ उपन्यासको कथानकमा द्वन्द्वको प्रबलता   यहाँ बाह्य द्वन्द्वका रूपमा लक्ष्मी  रविको बैचारिक द्वन्द्व प्रबल रहेको   चाकडी चाप्लुसी गरेर तथा प्रजातन्त्रका विरुद्ध अवसरवादी भई शक्ति  सम्पत्ति जोड्ने लक्ष्मीको प्रवृत्ति तथा शिवरामप्रसाद राजा जस्ता भ्रष्टाभारी  सामन्तहरूसँग नझुक्ने तथा सच्चा हृदयले काम गर्ने अनि समाज नै अवसरवादी प्रवृत्तिको प्रशंसक भए पनि देशमा प्रजातन्त्रका लागि मरिमेटी प्रयत्न गर्ने रविको प्रवृत्तिका बीच प्रबल द्वन्द्व   यहाँ बैचारिक आधारमा दृढता  इमान्दारिता तथा अवसरवादिता  मूल्य विघटनका बीचमा द्वन्द्व  भन्न सकिन्छ 


 निष्कर्ष

पञ्चायती राजनीतिको संरक्षणमा हुर्किएका विकृतिलाई प्रस्तुत गर्ने क्रममा प्रस्तुत ‘उपसंहार अर्थात् चौथो अन्त्य’ उपन्यासको वस्तु तैयार भएको   गौतमका अन्य उपन्यासमा जस्तै यहाँ गरिबी बस्तु बनेर आएको पाइन्छ  भोकको तृप्तिका लागि पात्रले अनेक कार्य गरेका उदाहरण उपन्यासमा आएका पाइन्छन्  हुन  भोक विभिन्न प्रकारका छन् – शारीरिक (खाद्यवस्तुकोभोकयौनिक भोकशक्तिको भोकअज्ञानता  अन्धकारको भोक  यी सबै प्रकारका भोकहरू यस उपन्यासमा आएको पाइन्छ  कामवासना पनि भोककै एउटा शृङ्खला हो  रक्सी पनि गौतमको उपन्यासको अर्को वस्तु हो  उनका पात्रहरू जति नै गरिब या धनी भए पनि तिनीहरूको जीवनको आधार रक्सी बनेको हुन्छ  खुसीमा होस् या दुःखमा उनका पात्रहरू रक्सीमा रमाइरहेका देखिन्छन्  पैसा गौतमका यस उपन्यासको एउटा वस्तु हो  पैसाको कमीले गरिब बनेका पात्रको गरिबीको चित्रण उपन्यासमा प्रस्तुत हुनु पैसाका लागि मरिमेट्नेचाकडी  चाप्लुसी गर्नेस्वाभिमानलाई गिराउने खालकाघूसका शृङ्खलामा फन्फन्ती घुमेको पात्र लक्ष्मी नै यस उपन्यासको समाख्याता बनेको    पैसाका लागि निकृष्ट काम गर्न पनि पछि पर्दैन  देश  जनताको समसामयिक वस्तुस्थिति पनि यस उपन्यासको वस्तु हो  कमजोर  भ्रष्ट मन्त्रीराष्ट्रियताको अभावखोक्रा भाषण दिने नेताअकर्मण्य प्रहरी प्रशासन यस उपन्यासमा आएका छन्  यस उपन्यासको वैचारिक धरातलको रूप  अस्तित्ववाद  विसङ्गतिवाद नै होतर आर्थिकराजनैतिकसांस्कृतिक  साञ्चारिक विसङ्गतिका पक्षहरूलाई उत्तरआधुनिकताका परिधानभित्र राखेर यस उपन्यासमा सारभूत रूपमा मूल्यहरूको क्रमशः अन्त्य हुँदै गएको विषयलाई उपस्थापन गरिएको  
 ‘

कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें

नाटकको परिचय र परिभाषा

     नाटकको परिचय र परिभाषा परिचयः   नट् धातुमा, ण्वुल् प्रत्यय लागेर नाटक शब्दको निर्माण हुन्छ र यसको शाब्दिक अर्थ अभिनय हुन अाउँछ ।     रङ...