शनिवार, 26 जून 2021

वाच्य परिवर्तन( संवाद)


च्य परिवर्तन

शिक्षकः- हो ! राम  नमस्ते ! के गर्दै छौ ?

विद्यार्थीः- ए म्याम ! हजुर नमस्कार म्याम ! म हजुरकै वारेमा सोचेर बसेको।

शिक्षकः-(हसिलो मुद्रामा) हा ! हा ! हा ! तिमी रमाइलो कुरा गर्छ । साह्रै रमाइलो मान्छे छौ तिमी । अनि मेरो वारेमा के सोच्दै ौ त बावु ?

विद्यार्थीः- हजुरको वोल्ने तरिका साह्रै मन पर्छ । अनि कति effective छ । मलार्इ पनि हजुर जस्तै शिक्षक बन्ने रहर छ के म्याम ।

शिक्षकः- तिमीले मेरो वारेमा त्यतीराम्रो धारणा बनाएका रहेछौ । धन्यवाद  ! तिमी म भन्दापनि अझै धेरै प्रभावकारी शिक्षक बन्न सक्छौ ।आफ्नो हौसला बनार्इ राख्नु पर्छ ।

विद्यार्थीः- हस् म्याम धन्यवाद  !

शिक्षकः- (हसिलो मुद्रमा) ) हा ! हा ! हा ! ल ल बावु ठीक छ । आज हामी वाच्य परिवर्तनको वारेमा पढ्ने है ।

विद्यार्थीः- (जिज्ञासु हुँदै) म्याम यो वाच्य भनेको के हो ? real मा!

शिक्षकः- वाच्य भनेको भनाइ हो ।अघि तिमीले भनेका थियौ नी , हजुरको वोल्ने तरिका मन पर्छ भनेर हो त्यही वोल्ने शैली नै वाच्य हो ।

विद्यार्थीः- म्याम मैले अल्ली बुझिन । राम्रोसँग प्रष्ट पार्दिनुहोस् न है ।

शिक्षकः- ए हुन्छ नि बावु  किन नहुनु म तिमीलार्इ प्रष्ट हुनेगरी राम्रोसँग वाच्य परिवर्तन गर्न सक्ने बनाउने छु ।

विद्यार्थीः-(आश्चर्य जनक मुद्राम)-फेरी त्यो वाच्य पनि परिवर्तन गर्न मिल्ने हुन्छ म्याम ?

!  !हस ! हस  !म धैर्य भएर सिक्ने प्रयास गर्छु ।

शिक्षकः- हेर है त म तिमीलार्इ एउटा उदाहरण देखाउँछु । अनि यसको बारेमा फेरी छलफल गरला ।

विद्यार्थीः- हस म्याम म हेर्दै छु ।

शिक्षकः-उदाहरण१, रामले किताब किन्यो ।

-उदाहरण२, रामद्वारा किताब किनियो ।

( उदाहरण तिर इङ्कित गर्दै)      अनि , राम यो उदाहरण पढ त ।

विद्यार्थीः- म्याम त्यहाँ त  मैले किताब किनेको कुरा गरेको छ ।

शिक्षकः-( हसिलो मुद्रामा) हा ! - हा ! - हा !हो त है , त्यहाँ तिमीले किताब किन्यौ भनेको पो रहेछ ? उदाहरणमा कतिवटा वाक्य छ ? भन त एक पटक ।

विद्यार्थीः- उदाहरणमा दुर्इवटा वाक्य छन् तर दुवै वाक्यमा मैले किताब किनेको कुरा गरेको छ ।

शिक्षकः- हो । पहिलो वाक्यमा रामले किताब किन्यो भनेर रामले किताब किन्ने काम गर्यो भनिएको छ । अर्थात वाक्यमा रामको(कर्ता) भूमिकालार्इ महत्त्व दिइएको छ ।

विद्यार्थीः- अनि दोस्रो वाक्यमा पनि त रामले नै किताब किनेको कुरा गरेको छ । हैन र म्याम ?

शिक्षकः – अ हो तिमीले भनेको कुरा पनि ठीकै हो । तर यहाँ यसलार्इ फेरी एक पटक हेरौत ।यो दोस्रो वाक्यमा रामद्वारा किताब किनियो ।भनिएको छ हैन?

विद्यार्थीः- (ध्यान पूर्वक हेर्दै) हो म्याम तर ....................

शिक्षकः- पर्ख तिम्रो जिज्ञासा म समाधान गर्ने छु ।

विद्यार्थीः- (ध्यान पूर्वक हेर्दै ) हस म्याम ।

शिक्षकः- भनेपछि तिमीलार्इ पहिलो र दोस्रो वाक्य उस्तै लाग्यो हैन त ?ल हेर  अब, यो दोस्रो वाक्यमा थपिएको द्वारा शब्दले कर्ताको भूमिका निष्कृय बनाइदिन्छ  र यहाँ भएको कर्मको भूमिकालार्इ महत्त्व देखाउँछ त्यसैले यसलार्इ कर्म वाच्य भनिन्छ । यहाँ क्रियापद पनि किन्छ बाट किनिन्छ भएको छ ।तिमीले याद गरेका छौ कि छैनौ ?

विद्यार्थीः-याद गरेको छु म्याम ।(आश्चर्य जनक भावमा) ए यस्तो पो रहेछ वाच्य भनेको ।

शिक्षकः- हो वाच्य नेपाली व्याकरणमा ३ प्रकारका हुन्छन् । तिमीले अंग्रेजीमा voice पनि पढेका छौ होला नि हैन त ?

विद्यार्थीः- ए, हो म्याम English मा voice त पढेको छु नि ।त्यहाँ Active voice Passive voice हुन्छ ।

शिक्षकः- हो नेपालीमा पनि Active voice लार्इ कतृवच्य भनिन्छ अनि Passive voice लार्इ कर्म वा भाववाच्य भनिन्छ ।

विद्यार्थीः-अनि किन कर्म वा भाववाच्य भएको त म्याम एउटै नभएर ?

शिक्षकः-अः , अंग्रेजीमा Passive voice मात्र हुन्छ भने नेपलीमा चाहि कर्मवाच्य र भाववाच्य भनेर त्यसलार्इ पनि छुट्याइएको छ ।

विद्यार्थीः-किन छुट्याइएको हो त म्यम  त्यसलार्इ ?

शिक्षकः- (हाँस्दै) यो नेपाली व्याकरणको नियम हो बावु । एकै छिन ध्यान देउ त  , जुन वाक्यमा कर्म छ त्यो वाक्य कर्मवाच्य हुन्छ र जुन वाक्यमा कर्म प्रयोग भएको छैन त्यहाँ भाववाच्य हुन्छ ।

विद्यार्थीः-यसलार्इ कसरी थाहा पाएर परिवर्तन गर्ने त म्याम ?

शिक्षकः-यसमा सजिलो छ । ल हेर त म तिमीलार्इ एउटा उदाहण देखाउछु ।

विद्यार्थीः-हस म्याम ।उदाहरण हेरेपछि पनि धेरै प्रष्ट भइन्छ ।

शिक्षकः-ल हेर , तिम्रो नामलार्इ म फेरी यहाँ प्रयोग गर्छु है त । हेर त यहाँ उदाहरणमा ।

विद्यार्थीः- (ध्यान पूर्वक हेर्दै)हस म्याम म हेर्दै छु  ।उदाहरण चाहि खै त म्याम ?

शिक्षकः- अतः उदाहरण चाहियो हैन त ? ल हेर (उदाहरण देखाउँदै),

उदाहरण १, राम धेरै हास्यो।

उदाहरण २, रामद्वारा धेरै हासियो ।

यो उदाहरण पढ त के छ ।

विद्यार्थीः(हास्दै)-म्याम यहा पनि मलार्इ नै हासेको कुरा गर्नु भएको छ ।हजुर म्याम यसमा पहिलो वाक्यमा  कर्ता राम हासेको देखाइएको छ भने दोस्रो वाक्यमा कर्तालार्इ द्वारा लगाएर हास्नुलार्इ सक्रिय बनाएको जस्तो लाग्यो ।मिल्यो कि मिलेन हजुर भन्दिनु होला ।

शिक्षकः-एकदमै ठीक कुरा गर्यौ बावु ।यसमा पहिलो वाक्यमा कर्ता प्रमुख भएर वाक्य पुरा गरेको छ । त्यसैले यो कतृर्वाच्य  हुन्छ भने

दोस्रो वाक्यमा कर्तामा द्वारा लगार्इ क्रियापद नै प्रमुख भएको छ त्यसैले दोस्रो वाक्य भाव वाच्य हुन्छ ।

विद्यार्थीः-भनेपछि वाक्यमा क्रियापदको नै भूमिका प्रमुख हुने वाक्य चाहि भाववाच्य हुदो रहेछ हैन त म्याम ? कि मिलेन मैले भनेको ?

शिक्षकः – हो बावु । तिमीले भनेको कुरा सबै मिल्यो । तिमीले अव भनत नेपाली व्याकरणमा वाच्य कति प्रकारका हुन्छन् होला?

विद्यार्थीः-तीन प्रकारका वाच्य नेपाली व्याकरणमा हुँदा रहेछन् कर्ति ,कर्म र भाव हैन त म्याम ?

शिक्षकः –हो यसलार्इ परिवर्तन कसरी गर्नु पर्छ भन्ने कुरा जानेका छौ त ?

विद्यार्थीः- लगभग जाने जस्तो लाग्यो ।

शिक्षकः- लगभगले भयो त? हा  !हा !हा ! अनि पुरै वाच्य परिवर्तन गर्न सक्नु परेन?

विद्यार्थीः- कर्तामा द्वारा भए हटाउँने र द्वारा नभए राख्ने गरेपछि हुँदोरहेछ जस्तो लाग्यो ।

शिक्षकः-अनि वाक्यमा अरू पदलार्इ केहि गर्नु पर्दैन ?

विद्यार्थीः-हजुर  ! अनि क्रियापदमा पनि प्रत्ययको खेल रहेछ । पछाडिपट्टि(इ) नभए लगाउने र भए हटाउँने ,मैले यसरी नै बुँझे अनि मिल्यो कि मिलेन ? भनिदिनुहोस् न म्याम ।

शिक्षकः- किन नमिल्ने सत प्रतिसत तिम्रो उत्तर मिल्यो । यसमा कर्तालार्इ निष्कृय बनाउँदा द्वारा मात्र नभएर कहिलेकाहि बाट लगाइन्छ  भने कहिले कर्तालार्इ नै हटाएर पनि राखिन्छ । यसरी पनि परिवर्तन हुन्छ । अनि क्रियापदमा चाँहि तिमीले भनेजस्तै क्रियापदमा (इ) प्रत्यय लगाएर भाव वा कर्म वाच्य बनार्इन्छ । अव प्रष्ट भयौ ?

विद्यार्थीः-हजुर प्रष्ट भए म्याम ।भनेपछि वाच्य भनेको त सामान्य वाक्य नै रहेछ हैन त म्याम ?

शिक्षकः- हो । वाक्य नै वाच्य हो । किनकि , त्यसमा कुनै अन्तर छैन त्यहि वाक्यलार्इ कर्ता ,कर्म र क्रियाको भूमिकाको आधारमा कर्ति वाच्य , कर्म वाच्य र भाव वाच्य हुने हो ।

विद्यार्थीः- साह्रै राम्रोसँग मलार्इ  प्रष्ट पार्नुभयो अव त म मजाले वाच्य परिवर्तन गर्न सक्ने भए ।

शिक्षकः- त्यसो भए तिमीले वाच्य परिवर्तन गर्न सक्छौ हैन त ? म तिमीलार्इ केहि गृहकार्य दिन्छु अनि भोलि त्यसको वारेमा छलफल गरौला है ।

विद्यार्थीः- हस म्याम । म गरिहाल्छु नि ।

शिक्षकः- ल हेर त यता मैले यहाँ गृहकार्यका लागि केहि वाक्यहरू दिएको छु तिमी त्यसलार्इ परिवर्तन गर

गृहकार्य

१.      साथिहरू सबैजना बजार गए ।

२.      हामी लुगा धुन्छौं ।

३.      रामले महङ्गो भएकाले तरकारी किन्दैन ।

४.      हामी नवरात्रमा मनकामना गइयो ।

५.      मन्दिरमा पूजाआजा ,प्राथना गरियो ।

६.      लगेका नरिवलहरू फुटाइयो ।

शिक्षकः-मैले दिएको यो गृहकार्य गर अनि भोलीको क्लासमा छलफल गरौला है त बावु ।

विद्यार्थीः- हस म्याम

            Bye Bye म्याम!!

शिक्षकः Bye तिम्रो दिन राम्रो बितोस !

नाटकको परिचय र परिभाषा

     नाटकको परिचय र परिभाषा परिचयः   नट् धातुमा, ण्वुल् प्रत्यय लागेर नाटक शब्दको निर्माण हुन्छ र यसको शाब्दिक अर्थ अभिनय हुन अाउँछ ।     रङ...